.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با اوراق وقفی و کمترین مبلغ واقف باشیم

شمال نیوز: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران امروز در نشست خبری بمناسبت فرا رسیدن هفته وقف اظهار داشت: «وقف مشارکتی»  و «اوراق وقفی» روش های جدیدی هستند که اوقاف با استفاده از مصوبات قانونی وقف را از حالت فردی بیرون آورده و اقدام به معرفی وقف جمعی نموده  است.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری؛ حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده افزود: ترویج و گسترش فرهنگ وقف و نیکوکاری، ایجاد بستری مناسب برای ترغیب مردم به سنت وقف، استفاده از ظرفیت های موجود برای ایجاد اوقاف جدید و تقدیر از اصحاب وقف از جمله اهداف هفته وقف است.

وی تصریح کرد: وقف یکی از احکام مترقی و کارآمد اسلامی و حلال بخشی از مشکلات در حوزه های مختلف سیاسی  اجتماعی اقتصادی فرهنگی است.

علیزاده ادامه داد: کارایی وقف همین بس که همه نوع آحاد را با هر دیدگاه اسلامی و غیر اسلامی و با هرقومیت و ملیت و تحصیلات در حوزه وقف ورود دارند.

وی با اعتقاد بر اینکه ائمه بزرگترین واقفین عملی هستند، گفت: بزرگترین واقف خداوند است که این دنیا را وقف مخلوقات خود کرده است.

این مسئول وقف را شعار همگرایی در جامعه عنوان کرد و افزود: وقف نگاه مطلوب انسان به نیازهای مادی و معنوی بشر و اسلحه پیروزی انسان به هوی و هوس مادی است.

وی با تاکید بر اینکه وقف و ترویج فرهنگی آن تغییر سبک زندگی انسان ها به زندگی اسلامی است، اذعان داشت: این ها همه ارزش وقف است که همه باید از ظرفیت امامزادگان استفاده کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ناشناخته بودن وقف را بزرگترین چالش پیش رو دانست و افزود: وقف مهجور و مظلوم است لذا نیازمند اطلاع رسانی است.

علیزاده در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در سال گذشته 64 مورد وقف در استان داشتیم، گفت: از ابتدای سال 93 تاکنون بیش از 80 وقف جدید صورت گرفته است.

وی با اعتقاد بر اینکه ترویج فرهنگ وقف باید دغدغه اهاللی رسانه باشد اظهار کرد: امروز فرهنگ ما مدیون امامزادگان است.

علیزاده با معرفی دو روش جدید درج جهت ثبت موقوفات جدید بیان کرد: با در نظر گرفتن تحولات اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی ، اوقاف با استفاده از مصوبات قانونی وقف را از حالت فردی بیرون آورده و اقدام به معرفی وقف جمعی با عنوان «وقف مشارکتی» نموده  است.

وی تصریح کرد: استفاده از «اوراق وقفی» راه دیگر وقف جمعی است که واقفین می توانند این اوراق تا سقف مبلغ یک میلیون ريال از بانک ملت دریافت نمایند و در این عمل خیرخواهانه سهیم باشند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ابراز داشت: ارائه وام به شرط وقف از دیگر برنامه‌های اوقاف برای ترویج این فرهنگ و در جهت تحقق شعار « همه واقف باشیم»  می باشد که هم اکنون در حال رایزنی با بانک ها هستیم.

علیزاده از برنامه‌ریزی برای دریافت مطالبات اوقاف مازندران خبر داد و خاطرنشان ساخت: در سال‌جاری یک میلیارد و 800 میلیون تومان این سازمان جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه 200 پروژه‌ عمرانی در اوقاف در حال اجرا است گفت: حدود 34 میلیارد تومان برای این پروژه ها هزینه شد و حدود 60 درصد از این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی داشتند.

مدیر کل اوقاف مازندران در پایان از راه اندازی ایستگاه های «همه واقف باشیم» در سطح استان در هفته وقف خبر داد و یادآور شد: ششمین همایش بزرگ وقف و رسانه روز پنجشنبه 27 آذر ماه ساعت 9 صبح در آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساری برگزار می شود.

به گزارش شمال نیوز؛ هفته وقف از تاریخ 29 آذر آغاز و تا روز 5 دی ماه ادامه دارد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.